Плеханова Галина Олександрівна


Індивідуальна програма
розвитку та реабілітації
учня 3 класу
Комунального закладу
«Загальноосвітня школа І-ІІ ступенів № 4»
Бобринецької міської ради Кіровоградської області

Індивідуальна програма розвитку
та реабілітації дитини з особливими освітніми потребами
Мета індивідуальної програми: 1. Створення сприятливих умов для здобуття дитиною з особливими освітніми потребами якісної освіти в системі загальної середньої освіти.
                     2. Забезпечення рівного доступу до якісної освіти, соціалізації дітей, які потребують корекції фізичного та (або) розумового розвитку.
3. Забезпечення комплексності та неперервності психолого-педагогічної та соціальної реабілітації для створення оптимальних умов фізичного, психічного та інтелектуального розвитку.
4. Запровадження комплексу заходів, відповідних форм та методів навчання, що створюють передумови для оволодіння дітьми з особливими освітніми потребами системою знать, умінь та навичок, застосування яких сприяє подальшому розвитку особистості.
5. Створення оптимальних умов для подальшого становлення кожної дитини як особистості в процесі засвоєння цінностей та пристосування до вимог та критеріїв суспільства.
Завдання: 1. Визначити пріоритетні корекційні, навчальні та виховні завдання напрямів роботи;
2. Розробити індивідуальний корекційно – розвитковий  план роботи для дитини з особливими освітніми потребами з урахуванням діагнозу та фізичних вад;
3. Адаптувати навчальні плани та програмовий матеріал, методи та форми навчання відповідно до індивідуальних навчальних потреб дитини;
4. Орієнтуватися на особистісний досвід та пізнавальні можливості дитини;
5. Здійснювати індивідуальний та диференційований підхід у навчанні та корекційно - розвитковій роботі з дітьми з особливостями психофізичного розвитку з урахуванням характеру порушень;
5. Розробити прийоми і засоби навчання, які створили б сприятливі умови для загального розвитку дитини з особливими освітніми потребами;
6. Створити сприятливі умови для соціальної адаптації дітей;
7. Здійснювати просвітницьку роботу щодо роз’яснення особливостей навчання та виховання дітей з особливими потребами серед педагогів та батьків.
Очікувані результати:
1) прагнути до оволодіння дітьми з особливими освітніми потребами системою знань, умінь та навичок, застосування яких сприяє подальшому розвитку особистості;
2) сприяти подальшому становленню кожної дитини як особистості в процесі засвоєння цінностей та пристосування до вимог та критеріїв суспільства (підготовка до життєвої адаптації, самообслуговування, спілкування, професійного орієнтування, адекватної соціальної поведінки) .
Рекомендації: - адаптувати навчальні плани та програмовий матеріал, методи та форми навчання відповідно до індивідуальних навчальних потреб дитини;
-         Сприяти соціальній інтеграції дитини: залучати її в позакласну та позашкільну діяльність;
-         - залучати батьків до участі в навчально – виховному та реабілітаційному процесі.







Погоджено                                                           Затверджено
Завідувач ПМПК                                         Директор школи
--------------------------                                        -------------------------
Дата-------------------2016                              Дата     ------------------------2016

Індивідуальна програма розвитку дитини з особливими освітніми потребами
учня 3 класу
         Комунального закладу
 «Загальноосвітня школа І-ІІ ступенів №4»
Бобринецької міської ради Кіровоградської області
  І. Загальні відомості  про учня:
1.     Прізвище_______________________________________________
2.      Ім’я ___________________________________________________
3.     По батькові _____________________________________________
4.     Дата народження ________ Вік _________Стать ______________
     5. Навчальний заклад Комунальний заклад «Загальноосвітня школа І-ІІ ступенів №4» Бобринецької міської ради Кіровоградської області
Клас    3
6.     Область   Кіровоградська
7.     Район  Бобринецький
8.     Місто    Бобринець
9.     Форма навчання інклюзивна
10.                       Діагноз (стан здоров’я)
Вроджений ністигматизм. Часткова атрофія зорових дисків. Макулодистрофія. Гіперметрофічний астигматизм, косоокість.

11.                       Домашня адреса __________________________________________

12.                       Телефон (дом., моб.)
13.                        Особливості (проблеми) розвитку (коротка характеристика, скарги батьків)
Учень має хороший розумовий розвиток ,швидко запам’ятовує та виразно декламує вірші,проте через вади зору  увага нестійка, хлопчик швидко стомлюється,записи в зошитах не відповідають вимогам усного і писемного мовлення,але спостерігається великий прогрес. Краще пише під диктовку вчителя. Учень товариський, доброзичливий,подільчливий. Протягом навчального року навчився співпрацювати з учнями, оволодів навичками самообслуговування. З підручниками працює самостійно і під керівництвом вчителя. В колективі вміє співпереживати та допомагати друзям. Вдома залюбки виконує посильну роботу, дуже любить свого братика,маму тата.

14.                        Чи отримувала дитина допомогу раніше? Яку?
Отримував допомогу психолога.
15.                       Стоїть на обліку в лікарні, щорічно лікується, проводились заняття з психологом.
16.                       Висновки (рекомендації) обласної ПМПК:
Працювати за інклюзивною формою навчання 8 годин, за програмою для дітей зі зниженим зором
17.                        Дата вступу до школи 01.09.2014.
18.                       Вчитель    Плеханова Галина Олександрівна
19.                       Асистент вчителя_____________________________________________________
20.                       Термін дії програми -  1 рік (з 01.09.2016 до 26.05. 2017року) 
21.                       Дані про сім’ю та особливості сімейного виховання:
Дитина виховується в повній сім’ї, під опікою
Батько (опікун) _____________________________________________
місце роботи_________________________________________________
Мати  ( ПІБ, рік народження): __________________________________
місце роботи
Матеріальні умови: хороші

22.                       Присутні на засіданні з приводу розробки ІПР:

І півріччя   дата_______________
Посада
Прізвищеім’я по батькові
Підпис
Заст.директора з НВР
Кривошея Лариса Володимирівна

Завідувач ПМПК
Білоусова Лілія Олексіївна

Вчитель (вчителі)
Плеханова Галина Олександрівна




Асистентвчителя


Психолог


Вчитель-логопед




ІІ півріччя   дата_______________ 

Посада
Прізвище ім’я по батькові
Підпис
Заст. директора з НВР
Кривошея Лариса Володимирівна

Завідувач ПМПК


Вчитель (вчителі)
Плеханова Галина Олександрівна

Мельник Інеса Валентинівна

Асистент вчителя


Психолог


Вчитель-логопед


Батьки



23.                        Перелік спеціальних і додаткових видів послуг:
Вид послуг
Кількість годин на тиждень
Розклад
(дні)
Місце проведення (кабінет)
Заняття з учителем
(за інд. навч.планом)
       7 годин

    Додається
Класна кімната
Корекційні заняття з психологом



Корекційні заняття з логопедом




Гурткова робота

3 рази на місяць
Дитяча школа мистецтв



Інші заходи






ІІ.   Наявний рівень знань і вмінь:
1.     Педагогічне вивчення
(характеристика знань, умінь, навичок, темп роботи, втомлюваність, вміння працювати самостійно,
труднощі у навчанні, засвоєння програмового матеріалу, інтереси, особливості поведінки)
Програмовий матеріал учень засвоїв на достатній рівень. Друкований текст читає і розуміє прочитане, але техніка читання нижча норми. Швидко запам’ятовує і відтворює прочитане. Має добру пам'ять , виразно читає вірші, приймає активну участь у позакласній роботі .З великим інтересом пізнає світ через книгу,ілюстрації. Має здібності до математики та музичного мистецтва. Хлопчик відвідує заняття в дитячій школі мистецтв( сольфеджіо, співи). Навички письма сформовані, пише під диктовку, списує з друкованого тексту,будує діалог. Через вади зору має спеціальну групу,але заняття фізичною культурою відвідує із задоволенням. Краще працює під керівництвом вчителя, швидко стомлюється, увага нестійка. Темп роботи повільний.

2.     Психологічне  вивчення
(Адекватність поведінки, особливості контакту, наявність інтересу до взаємодії з дорослим; характеристика предметно-практичних дій, працездатності, здатності зосереджуватися, аналізувати предмети, виділяти істотні ознаки, окремі частини, установлювати схоже і відмінне, узагальнювати, здійснювати класифікацію, переносити вміння в нові пізнавальні ситуації, міра самостійності, характер необхідної допомоги, особливості навчуваності; здатність установлювати причинно-наслідкові зв’язки, міркувати, робити висновки; стан емоційно-вольової сфери, поведінки, особливості формування особистості; особливостіуваги, сприймання, пам'яті, мислення;
рівень розвитку інтелекту, відповідність віковим нормам.)
Учень  вміє установлювати причинно-наслідкові зв’язки , відтворювати та аналізувати події, факти. На уроках потребує допомоги, часто не вміє зосереджуватися  на матеріалі який вивчається. Інколи знервований, працює з неохотою. На контакт з учителем іде,батьки теж співпрацюють з вчителем. Через стан здоров’я хлопчик швидко стомлюється. Увага нестійка, але добра пам'ять ,
Рівень розвитку інтелекту відповідає віковим нормам. Учень має достатній словниковий запас, розвинене логічне мислення та зв’язне мовлення. 

3.     Логопедичне вивчення
(загальна характеристика спілкування: жестами, окремими словами, фразовим мовленням; словниковий запас, граматична будова мовлення, вимова і розпізнавання звуків, читання, письмо повільне, аграматичне, особливості написання під диктовку, словник активний, пасивний)
Висновок про загальний мовленнєвий розвиток, стан фонетико-фонематичного розвитку, наявність специфічних мовленнєвих порушень (алалія, дислалія, заїкання, дизартрія, ринолалія, дисграфія, дислексія) та рекомендації щодо їх корекції.
_________________________________________________________________________________

ІІ. Поточний рівень знань і вмінь:
Довгострокова (річна) мета:  сприяти зміцненню здоров’я учня, забезпечити якісний доступ до освіти; формувати  вміння та навички , відповідно вимогам програм,забезпечити достатнім рівнем знань з кожного предмета; розвивати мислення, увагу, пам'ять; формувати комунікативні здібності.
з/п
Короткострокові завдання
Методи роботи
(зразки робіт, спостереження,
тестовізавдання, контрольні роботи, індивідуальні картки)
Здобутки та прогрес (О, СП, НП, ПН),
1
Формувати навички правильного свідомого, швидкого читання
Спостереження,
Контрольні роботи

2
Розвивати логічне мислення,
Формувати навички швидкого обчислення


3
Сприяти укріпленню здоров’я
Фізкультхвилинки
Вправи для очей

4
Розвивати мислення, мовлення


5
Формувати навички самостійності та цілеспрямованості






Умовні позначення:
О – учень оволодів умінням, досяг поставленої мети;
СП – спостерігається суттєвий прогрес;
НП – спостерігається незначний прогрес;
ПН – прогресу в досягненні конкретної мети немає.
(фіксуються відомості про рівень знань дитини, її вміння, сильні якості, стиль навчання (особливо, якщо один зі стилів домінує), що дитина не вміє робити, у чому їй потрібна допомога).
ІІІ. Пристосування/модифікація класного середовища
(вибрати відповідне; може бути декілька)

Стиль
 навчання:

Багатосенсорний
                                   Переважно слуховий
              Переважно кінестетичний
                                 Переважно візуальний
    Переважно тактильний

Місце, умови навчання
                            В класі
                            Індивідуально
                           І в класі, і індивідуально
Навчальні
 підходи
                         Часта/невідкладна реакція з боку вчителя
                        Об’єднання стилів навчання
                        Спільне навчання
                       Навчання у групах/парах
                       Індивідуальна форма навчання
                       Інклюзивна форма навчання
                       Інше ____________________________________

Вказівки
     Усні
     Письмові
     Демонстрація/моделювання
     Привертання  (акцентування) уваги учня
    Різні види вказівок
 Інше___________________________________________

Корекція поведінки
     Часті перерви
     Чітке визначення очікувань
     Робота в тиші
    Позитивні підкріплення (заохочення)
     Надання можливостей для вибору й альтернатив
     Надання можливості порухатися
    Близький безпосередній контроль
     Розміщення дитини в зручному місці

Матеріали  та обладнання
     Підручники  для сліпих(надруковані шрифтом Брайля)
     Адаптовані версії підручників
     Маніпулятивні ігри
    Затискачі, похилі дошки
     Індивідуальні тестові картки
     Інший дидактичний (роздатковий, наочний) матеріал________________________________________

Організаційні питання
     Індивідуальний розклад занять учня
     Спеціально відведене місце
     Інше _______________________________________

Сенсорні
 потреби
Стежити, чи правильно учень користується:
     Окулярами
     Слуховим апаратом
    Допоміжним технологічним обладнанням
     Інше________________________________________

Консультування батьків
     Особливості розвитку
     Особливості навчання
     Особливості соціальної адаптації

Інше
 (стежити за поставою, осанкою, самостійність учня, комунікативні вміння), ін.

 «Я згодна(ен)  зі змістом Індивідуальної програми розвитку (ІПР) дитини.
Я мала (мав) можливість брати участь у розробці цієїпрограми .


Підпис матері (батька чи опікуна )   ___________    дата___________ 
 (І півр.)
Підпис матері (батька чи опікуна )   ___________    дата___________ 
 (ІІ півр.)




Немає коментарів:

Дописати коментар