Байозо Вікторія Анатоліївна

Індивідуальна програма розвитку учениці 2 класу,
Індивідуальна програма розвитку складена на 2016-2017 навчальний рік в зв’язку з затримкою розумового розвитку.
         Дівчинка навчається в другому класі, але її розумовий розвиток значно відрізняється від одноліток, вона плутає букви, схожі за написанням, важко сприймає зміст прослуханого, відчуває труднощі з переказом; має недостатньо розвинену пам'ять, увагу. Дитина відтворює матеріал лише візуально, бідний словниковий запас, через що не може висловити власну думку. Частково володіє знаннями про звуки, букви, слова; математична термінологія відсутня, лічба предметна (наочно) в межах 10. Любить малювати, розфарбовувати, ліпити з пластиліну. Добре іде на контакт з учителем та психологом.
      Дівчинка ввічлива і тактовна з оточуючими. Навчальна діяльність на низькому рівні. Зазнає труднощів при оволодінні програмним матеріалом, виявляє недостатньо сформовані основні навчальні вміння та навички, низьку успішність з української мови, математики. Загальний темп діяльності середній. Ситуації успіху викликають у дитини позитивні емоції. Переважаючий тип настрою спокійний, врівноважений. Пізнавальні інтереси в навчальній сфері сформовані недостатньо повно. Дівчинка не приймає активну участь в ході уроку, так як невпевнений у правильності своїх відповідей. Спостерігається низька активність уваги, підвищена стомлюваність в кінці навчального дня.
Дівчинка справляє враження компанійської, товариської людини. Позитивно сприймає оточуючих. Важко підтримує бесіду. Загальний рівень розвитку пізнавальної сфери – нижче середнього. Рівень розвитку пам’яті – низький, уваги – середній, мислення – низький, уяви – низький; мовлення повільне, стримане, не змістовне. Пізнавальна активність виражена помірно:учениця працює за вказівкою вчителя, інколи задає запитання.
       Дівчинці властивий вияв позитивних емоцій. В учениці середній рівень потреби у спілкуванні з ровесниками; агресивність ситуативна помірного рівня. Нервова система характеризується низьким рівнем стійкості до стресорів, учениці властива тривожність у ситуації перевірки знань. Недооцінка особистості; рівень егоцентризму відповідає особливостям цього віку; рівень самосприйняття низький. Оптимістичне самовідчуття. Яскравою рисою, що спричиняє негативне відчуття себе, є “самотність”. Не впевнена у собі, не вміє відстоювати власну думку. У конфліктній ситуації їй властиві такі типи поведінки, як суперництво та компроміс. У взаєминах з оточуючими нехтує думкою дорослих, схильний до усамітнення.
Рівень схильності до девіантної поведінки нижче середнього. Рівень потреб у схваленні з боку дорослих – середній, з боку однолітків – середній. Страх не відповідати очікуванням оточуючих не сягає рівня значущості.
         Рівень мотивації навчання середній, досягнення успіху – середній. Ставлення до навчання нестійке : вважає, що вчитися треба, але інтересу до навчання та систематичності в підготовці не виявляє.
         Труднощі в навчанні пов’язані з недостатньо розвинутим емоційно-вольовим контролем: дівчина не доводить розпочату справу до кінця, шукає легких рішень. Ці особливості заважають їй реалізовувати яскраві спортивні здібності. Впевненість у собі, вміння спілкуватися, достатній потенціал
розумових здібностей, співпраця з оточуючими можуть допомогти учениці досягти бажаного.
 Адаптація навчальних завдань для учениці другого класу

Типи адаптації
Особливості індивідуальної адаптації
Скорочення обсягу, зниження ступеня складності матеріалу завдання, збільшення часу на виконання
- скорочення обсягу матеріалу в письмових завданнях;
- збільшення часу на виконання письмових робіт;
- збільшення часу на виконання робіт, пов’язаних з написанням букв і цифр.

Міра допомоги (опори): демонстрація зразка, виконання частини завдання спільно тощо
- додаткове пояснення учителя при виконанні математичних прикладів;
- дроблення завдань на етапи;
- розвязання математичних прикладів під контролем учителя;
- акцент у завданнях на букви, схожі за написанням (завдання на списування таких букв), щоб встановити помилки, пов’язані з диференціацією таких букв;
- аби полегшити розуміння тексту, використання запитань до прочитаного тексту, ілюстрацій, завдань переказати текст, намалювати те, про що прочитала;
- запис сторінки та номера завдання (на дошці, у чернетці), яке необхідно знайти у підручнику;
- використання алгоритму надходження завдання у підручнику: спочатку відкрити потрібну сторінку, далі знайти потрібний номер;

Способи концентрації уваги («сильні подразники»)
- допомога учителя на етапі включення у роботу (наявність стимулу, мотивації);
- залучення уваги до навчального матеріалу: малюнок на індивідуальній картці (готовий чи такий, що необхідно розфарбувати, домалювати тощо);
Стиль сприймання та рівень уявлень
- переважно слуховий стиль сприймання;
- рівень уявлень на окремі графічні елементи (написання оптично схожих букв);
завдання на розвиток зорового сприймання;

Частота повторення виконання завдання
- додаткові завдання на розвиток дрібної моторики;
- повторення завдань на закріплення навичок розв’язання математичних прикладів;
- додаткові завдання на диференціацію букв, схожих за написанням;
- додаткові вправи з розвитку навичок читання (знаходження знайомих літер в слові, словосполученні);
Контроль та корекція виконання завдань (виправлення помилок)
- завдання з виправлення помилок на різноманітному матеріалі;
Способи та частота релаксації
         перерви у роботі (можливість помалювати, розфарбувати тощо);
           фізкультхвилинки;
Співпраця з дорослими, однокласниками








Робота з практичним психологом



- з метою підвищення рівня самостійності, її заохочення, добір нескладних завдань для самостійного виконання;
- зменшення кількості ситуацій, у яких проявляється зайва увага до дитини з боку дорослого;
- створення ситуацій для прояву активності
- індивідуальне консультування;
- розвивальне навчання;
- психокорекцій ні ігри на розвиток пам’яті, уваги, мислення.

Модифікація – скорочення змісту навчального матеріалу та концептуальної складності навчального матеріалу, корекція завдань та змісту, який необхідно засвоїти.
У навчальний план входить
1. Українська мова – 4 години на тиждень, 140 годин на рік.
Довгостроковою метою у вивченні рідної мови є:
-         самостійно читати текст;
-         переказувати прочитане;
-         списувати слова, словосполучення і речення;
-         під диктовку писати слова, словосполучення і речення;
-         висловлювати власну думку;
-         доповнювати речення;
-         закінчувати(додумувати) кінець казки, оповідання.
1.     Математика – 2 години на тиждень, 70 годин на рік.
        Довгостроковою метою у вивченні математики є:
-         візуально сприймати цифри та числа;
-         розрізняти математичні дії та рівності;
-         додавати та віднімати числа без переходу через десяток;
-         додавати та віднімати числа з переходом через десяток;
-         рахувати парами та не парно;
-         називати попереднє та наступне число;
-         орієнтуватися в поняттях «більше», «менше»;
-         називати компоненти дії додавання та віднімання.
2.     Я у світі – 1 година на тиждень, 35 годин на рік.
        Довгостроковою метою у вивченні Я у світі є:
-         орієнтуватися в суспільстві та навколишньому середовищі;
-         мати уявлення про добу, режим дня;
-         знати про тіло та догляд за ним, особисту гігієну:
-         про світ природи, сезонні зміни,
-         про світ тварин, їх різновиди,
-         про різноманітність діяльності людей,
-         про Батьківщину, патріотизм.
4. Трудове навчання - 1 година на тиждень, 35 годин на рік.
Довгостроковою метою у вивченні Трудового навчання є:
-         самостійно складати та різати папір;
-         працювати з різноманітним природнім матеріалом;
-         розрізняти форму, колір та властивості матеріалів;
-         працювати з пластиліном за зразком вчителя та самостійно;
Основним завданням учителя є збагачення словникового запасу, шляхом спостереження за природою та навколишнім середовищем.




Немає коментарів:

Дописати коментар