Федотова Юлія Юріївна

                                                                       ЗАТВЕРДЖЕНО
Директор ЗШ І-ІІІ рівня № 1
                                                 м. Гайворон
                                                                          Пошенко Ю.В___________



Індивідуальна програма розвитку
дитини з особливими освітніми потребами,
що перебуває на інклюзивній формі навчання
за програмою ІПК для дітей із ЗПР (6 інклюзивних годин, з них 3 години-українська мова, 3 години-математика)

І. Відомості про учня

Дитина (ПІБ):
Дата народження:
Батьки або опікуни (ПІБ):
Телефон :    
Адреса:
ІІ. Особливості розвитку

Діагноз:затримка психічного розвитку, загальне недорозвинення мовлення ІІ рівня.


Словник:
o   відповідає віковій нормі,
o   обмежений,
o   словниковий запас бідний
Відповідає на запитання :
o   фразою,
o   повним реченням,
o   однослівно,
o   потребує підказки,
o   реакція ехолалії,
o   не відповідає
Читання :
o   норма,
o   поскладове усвідомлене,
o   поскладове неусвідомлене,
o   читає окремі склади, слова,
o   називає букви,
o   не читає,
o    не називає букви.
Навички письма:
o   володіє – пише усвідомлено,
o   списує механічно.
o   не пише
Навички рахування:
o   засвоює за програмою ЗШ,
o   засвоює за програмою ІПК
o   не засвоює
Навчуваність:
o   в межах вікової норми
o   нижче вікової норми
o   обмежена.
o   не засвоює навчальний матеріал
Виконує практичні дії:
o   самостійно
o   з допомогою й під контролем
o   не виконує
 Зосереджується:
o   довготривало, усвідомлено,
o   короткотривало, потребує стимулювання,
o   не зосереджується
   Працездатність   
o   висока
o   знижена
o   низька
   Риси характеру: дуже рухливий, непосидючий, поведінково разгальмований
У побуті:  
o   орієнтований,
себе обслуговує.
o   орієнтований частково, у самообслуговуванні потребує допомоги,
o   не орієнтований, себе не обслуговує
 Чи отримувала дитина допомогу?
o   індивідуальні заняття з логопедом,
o   заняття з психологом
o   іншими фахівцями



ІІІ. Інклюзивне навчання

Перебуває на інклюзивній формі навчання з 01.09.2016 до 30.05.2017
Програма навчання: програма інтенсивної педагогічної корекції для дітей з ЗПР
Дата вступу до школи: 01.09.2016 р.  Клас: 1

Присутні на засіданні із приводу розробки ІПР

Дата
Присутні
Дата
Присутні
03/09
Пошенко Ю.В.



Федотова Ю.Ю.



















Перелік спеціальних і додаткових видів послуг:

Додаткові заняття
Кількість год. на тиждень
Місце проведення
Розклад

заняття із психологом
2
кабінет психолога

заняття з логопедом
2
кабінет логопеда

українська мова
2


читання
2


математика
3







Я ЗГОДНА  зі змістом ІПР. Я мала змогу брати участь у розробці цієї програми.
Підпис батька (матері) або опікуна __________  Дата: 03.09.2016 р.


*Заповнюється один раз і за потреби вносяться корективи.
ІV. Актуальний рівень знань і вмінь

(На цій сторінці фіксуються відомості про рівень розвитку дитини, виявлені під час спостережень і досліджень: її вміння, сильні якості, стиль навчання (особливо якщо один зі стилів домінує), що дитина не вміє робити, у чому їй потрібна допомога тощо.)


вересень
січень
травень
вчитель з математики
























вчитель з української мови (читання)





















інші вчителі
























психолог





















логопед





















V. Адаптація/модифікація класного середовища

Стиль навчання:



o   Переважно слуховий
o   Переважно візуальний
o   Полісенсорний
o   Переважно кінестетичний
o   Переважно тактильний



Місце, умови
o   Визначене місце 
o   У малій групі
o   Індивідуально
Навчальні підходи
o   Часта/невідкладна реакція вчителя
o     Об’єднання стилів навчання
o   Спільне навчання
o   Кооперативне навчання у групах/парах
o    Інше (індивідуальний супровід асистента)
Указівки
Різні види вказівок:
o   усні
o   письмові
o   демонстрація/моделювання
o   привернення уваги учня
o   Інше
Корекція поведінки
o   Часті перерви
o   Чітке визначення очікувань
o   Робота в тиші
o   Позитивні підкріплення
o   Надання можливостей для вибору й альтернатив
o   Надання можливості порухатись
o    Близький безпосередній контроль
o    Розміщення дитини у зручному місці
Матеріал та обладнання
o   Книжки для сліпих, надруковані шрифтом Брайля
o   Адаптовані версії книжок
o   Затискачі, похилі дошки
o    Інше
Організаційні питання
o   Індивідуалізований розклад занять учня
o    Інше
Сенсорні потреби
o   Стежити, чи правильно учень користується: окулярами ,слуховим апаратом, допоміжним технологічним обладнанням
o    Інше
Інше
o   Індивідуальні інструкції виконання завдань
o   індивідуальні дидактичні матеріали

*Заповнюється один раз і за потреби вносяться корективи





VІ. Індивідуальна навчальна програма

Навчальний предмет: українська мова.
Теми: Слова-назви предметів, ознаки дій. Речення. Склад. Наголос. Голосні та приголосні звуки. Графічні навички письма. Техніка письма
Довгострокова мета: учити читати, слухати і  розуміти усне мовлення,  розвивати комунікативну активність, розвивати уміння виконувати на слух сприйняті інструкції учителя. Формувати правильну звуковимову, поповнювати словниковий запас, навчити списуванню навчальних друкованих і рукописних текстів, письму під диктування.
Дата
Короткострокові завдання
Методи оцінювання.
Дата і прогрес

Навчання читати.
Добукварний період
Практичне ознайомлення зі словами – назвами предметів.
Розрізнення назв предметів за питаннями хто це? що це?
Умовне позначення слів.
Ознайомлення зі словами-назвами ознак дії. Розрізнення ознак дії за запитаннями: Який? Яке? Які?
Ознайомлення зі словами, що означають дії.
Практичне ознайомлення з реченням, що складається із двох слів.
Складання речень із двох слів за заданою графічною схемою. Поділ слів на склади. Поняття про наголос, наголошений склад. Голосні звуки. Умовне позначення їх на письмі. Приголосні звуки. Тверді й м’які приголосні, умовне позначення їх на письмі.
Звуковий аналіз простих за звуковою будовою слів. Побудова звукової схеми слів. Позначення звуків буквами.
Зразок робіт 5.9.2016 – СП Спостереження 2.9.2016 – СП

Букварний період
Ознайомлення з буквами, які позначають голосні й приголосні звуки.
Навчання основного прийому читання прямого складу з орієнтацією на букву, що позначає голосний звук; Ознайомлення з апострофом (’). Ознайомлення з буквами та буквосполученнями ґ, щ, дж, дз і їх звуковими значеннями. Читання слів з ними.
Читання слів з поступовим ускладненням їх звуко-складової структури. Складове читання.
Читання речень, коротких текстів з вивченими буквами. Практичне засвоєння розділових знаків: крапка, кома, знак питання, знак оклику.
Спостереження 10.9. – НП

Післябукварний період
Читання текстів, які супроводжуються різноманітними навчальними завданнями, спрямованими на вдосконалення читацької навички й усвідомлення прочитаного тексту.
Спостереження 17.9 – СП

Навчання письма.
Графічні навички письма. Техніка письма. Добукварний період
Рух пальців під час зображення графічних фігур.
Рух кисті і передпліччя уздовж рядка в процесі виконання графічних вправ. Зображення ліній і фігур, штрихування, розфарбовування. Зображення ліній, схожих на елементи букв. Орієнтування на сторінці зошита та в графічній сітці.
Зразки робіт 23.9. – СП Тестове завдання 29.0. – НП

Говоріння (протягом року)
Читання вивчених напам’ять віршів, загадок, скоромовок тощо. Побудова запитань і відповідей за ситуацією,     малюнком, прослуханим текстом стосовно подібної тематики (на побутові теми).
Відтворення змісту невеличкого оповідання, казки (з 2-х – 3-х прослуховувань) за запитаннями, опорними словами. Повторення зразка короткого зв’язного висловлювання. Побудова зв’язного висловлювання за серією малюнків.


Текст. Речення. Слово (протягом року)
Зміст, заголовок тексту, відповідність заголовка змісту тексту. Поділ зв’язного висловлювання на речення; встановлення меж речення на слух і за графічними ознаками (велика літера у першому слові, розділові знаки в кінці). Поділ речення на слова, розпізнавання в усному мовленні і на письмі прийменників, сполучників, часток як окремих слів (без термінів). Побудова графічних схем речень, які складаються з 1-3 слів.




Індивідуальна навчальна программа

Навчальний предмет: математика.

Теми: Читання і запис натуральних чисел в межах мільйона. Число 0. Порівняння чисел. Знаки "=", "<", ">". Арифметичні дії з натуральними числами. Знаки арифметичних дій. Числовий вираз. Дужки. Порядок виконання дій у числовому виразі. Величини: довжина, площа, маса, час, швидкість, вартість. Одиниці вимірювання цих величин. Геометричні фігури (точка, відрізок, ламана, трикутник, чотирикутник, прямокутник, квадрат, многокутник, коло, круг). Зображення фігур на папері. Текстові арифметичні задачі.
Довгострокова мета: знати склад чисел в межах 10 за умови систематичного повторення; вміти порівнювати предмети за розміром, кольором, формою практично; лічити різні предмети в межах 10, відповідати на питання «Скільки?» і «Котрий за рахунком» за допомоги вчителя; порівнювати дві групи предметів на основі практичних дій і визначати, де предметів більше, менше, однаково за допомогою дорослого; орієнтуватися на робочому місці, на сторінках підручника і зошита (розрізняти верх, низ, ліву і праву частини тощо); вимірювати за допомогою лінійки довжину відрізка в сантиметрах, будувати відрізок заданої довжини за допомогою дорослого; розпізнавати прості геометричні фігури: коло, трикутник, квадрат, відрізок; користуватися знаками і позначеннями: +,-,=, см, 0,1,2,3,4,5,6,7,8,9 під керівництвом дорослого.

Дата
Короткострокові завдання
Методи оцінювання.
Дата і прогрес
1.9.–5.9
Пропедевтичний період. Ознаки предметів: колір, форма, розмір. Співвідношення «однакові» – «різні». Порівняння предметів за певною ознакою (на основі практичних вправ з предметами). Порівняння груп предметів за кількістю методом встановлення взаємо–однозначної відповідності між ними (прикладання, накладання), вживання прийменників: на, над, під. Поняття багато-мало, декілька, стільки ж, однаково, порівну, більше, менше, пара.
Спостереження 4.9.2016 – ПН
8.9.–12.9
Геометричні фігури: коло, трикутник, чотирикутник.
Поняття: великий - маленький, більше - менше, однакові за розміром; високий - низький, вище - нижче, однакові за висотою; довгий - короткий, довше - коротше, однакові за довжиною ; товстий - тонкий, товще - тонше, однакові за товщиною - на основі порівняння двох (декількох) предметів, які відрізняються одним або кількома параметрами. Розташування предметів у просторі: далеко, близько, далі - ближче, вгорі - внизу, вище - нижче; правий - лівий. справа - зліва, попереду - позаду, всередині - зовні, біля, поряд, посередині, між, за перед. Уміння орієнтуватися в зошиті, підручнику, альбомі.
Спостереження 12.9.2016 – ПН Картка 9.9.2015 – НП
15.9.–19.9
Кількість і лічба.
Лічба предметів у різному напрямку і просторовому розташуванні. Розуміння того, що останній числівник під час лічби відноситься до всієї групи предметів, а не до останнього предмету. Розуміння того, що загальна кількість предметів у групі не залежить від розміру, кольору, форми предмету, відстані між предметами у групі.
Спостереження 18.9.2016 – НП Контрольна робота 19.9.2016 – НП
22.9.–29.9
Лічба на слух, по дотику. Лічба рухів. Прилічування і відлічування предметів по одному з називанням результату: "Скільки разом?", "Скільки залишилось?". Співвіднесення числа і кількості предметів. Цифри. Співвіднесення цифри, числа і кількості. Порядкова лічба предметів в межах 10. Вміння правильно відповідати на запитання: "Котрий?", "Який по порядку?". Лічба предметів у межах 10. Називання чисел на заданому числовому відрізку у прямому і зворотному порядку.
Часові поняття: сьогодні, завтра, вчора. Частини доби: ранок, день, вечір, ніч. Їх послідовність. Тиждень, дні тижня.
Спостереження 28.9.2016 – НП

Десяток. Назва, послідовність і позначення перших десяти чисел натурального ряду. Розуміння того, що кожне наступне число утворюється прилічуванням одиниці до попереднього числа, а кожне попереднє - відлічуванням одиниці від наступного. Називання сусідні числа даного числа (попереднє і наступне); розуміння виразів: «перед», «після», «між».


Порівняння чисел (рівні, нерівні, більше, менше). Знаки >, <, =. Склад чисел у межах 10. Уміння ілюструвати різні випадки складу чисел на наочних посібниках.


Додавання і віднімання в межах 10.Практичні дії з предметами, які розкривають суть додавання і віднімання, як підготовка до ознайомлення учнів з відповідними арифметичними діями. Додавання та віднімання одноцифрових чисел в межах 10. Назви дій додавання і віднімання та їх позначення. Знаки +, –.




*При досягненні окресленої мети визначається наступна, а також завдання на її реалізацію. Умовні позначення:
О – учень оволодів умінням, досяг визначеної мети;
СП – спостерігається суттєвий прогрес;
НП – спостерігається незначний прогрес;
ПН – прогресу в досягненні визначеної мети немає.
Методи оцінювання:
·        Зразки робіт
·        Спостереження
·        Контрольні аркуші
·        Тестові завдання
·        Стандартні тести


Немає коментарів:

Дописати коментар