Індивідуальна
програма розвитку учениці 2 класу,
Індивідуальна програма
розвитку складена на 2016-2017 навчальний рік в зв’язку з затримкою розумового
розвитку.
Дівчинка навчається в другому класі,
але її розумовий розвиток значно відрізняється від одноліток, вона плутає
букви, схожі за написанням, важко сприймає зміст прослуханого, відчуває
труднощі з переказом; має недостатньо розвинену пам'ять, увагу. Дитина
відтворює матеріал лише візуально, бідний словниковий запас, через що не може
висловити власну думку. Частково володіє знаннями про звуки, букви, слова;
математична термінологія відсутня, лічба предметна (наочно) в межах 10. Любить малювати,
розфарбовувати, ліпити з пластиліну. Добре іде на контакт з учителем та
психологом.
Дівчинка ввічлива і тактовна
з оточуючими. Навчальна діяльність на низькому рівні. Зазнає труднощів при
оволодінні програмним матеріалом, виявляє недостатньо сформовані основні
навчальні вміння та навички, низьку успішність з української мови, математики.
Загальний темп діяльності середній. Ситуації успіху викликають у дитини
позитивні емоції. Переважаючий тип настрою спокійний, врівноважений.
Пізнавальні інтереси в навчальній сфері сформовані недостатньо повно. Дівчинка
не приймає активну участь в ході уроку, так як невпевнений у правильності своїх
відповідей. Спостерігається низька активність уваги, підвищена стомлюваність в
кінці навчального дня.
Дівчинка справляє враження компанійської, товариської
людини. Позитивно сприймає оточуючих. Важко підтримує
бесіду. Загальний рівень розвитку пізнавальної сфери – нижче середнього.
Рівень розвитку пам’яті – низький, уваги – середній, мислення – низький, уяви –
низький; мовлення повільне, стримане, не змістовне. Пізнавальна активність
виражена помірно:учениця працює за вказівкою вчителя, інколи задає запитання.
Дівчинці властивий вияв
позитивних емоцій. В учениці середній рівень потреби у спілкуванні
з ровесниками; агресивність ситуативна помірного рівня. Нервова
система характеризується низьким рівнем стійкості до стресорів, учениці
властива тривожність у ситуації перевірки знань. Недооцінка особистості; рівень егоцентризму відповідає особливостям цього віку; рівень самосприйняття низький. Оптимістичне
самовідчуття. Яскравою рисою, що спричиняє негативне відчуття себе, є “самотність”. Не
впевнена у собі, не вміє відстоювати власну думку. У конфліктній ситуації
їй властиві такі типи поведінки, як суперництво та компроміс. У взаєминах
з оточуючими нехтує думкою дорослих, схильний до усамітнення.
Рівень схильності до
девіантної поведінки нижче середнього. Рівень потреб у схваленні з боку дорослих – середній, з
боку однолітків – середній. Страх не відповідати очікуванням оточуючих не
сягає рівня значущості.
Рівень мотивації
навчання середній, досягнення успіху – середній. Ставлення до навчання
нестійке : вважає, що вчитися треба, але інтересу до навчання та
систематичності в підготовці не виявляє.
Труднощі в навчанні пов’язані з
недостатньо розвинутим емоційно-вольовим контролем: дівчина не доводить
розпочату справу до кінця, шукає легких рішень. Ці особливості
заважають їй реалізовувати яскраві спортивні здібності. Впевненість у
собі, вміння спілкуватися, достатній потенціал
розумових здібностей, співпраця з
оточуючими можуть допомогти учениці
досягти бажаного.
Адаптація
навчальних завдань для учениці другого класу
Типи
адаптації
|
Особливості
індивідуальної адаптації
|
Скорочення обсягу,
зниження ступеня складності матеріалу завдання, збільшення часу на виконання
|
- скорочення обсягу
матеріалу в письмових завданнях;
- збільшення часу
на виконання письмових робіт;
- збільшення часу
на виконання робіт, пов’язаних з написанням букв і цифр.
|
Міра допомоги
(опори): демонстрація зразка, виконання частини завдання спільно тощо
|
- додаткове пояснення
учителя при виконанні математичних прикладів;
- дроблення
завдань на етапи;
- розв’язання математичних
прикладів під контролем учителя;
- акцент у
завданнях на букви, схожі за написанням (завдання на списування таких букв),
щоб встановити помилки, пов’язані з диференціацією таких букв;
- аби полегшити
розуміння тексту, використання запитань до прочитаного тексту, ілюстрацій,
завдань переказати текст, намалювати те, про що прочитала;
- запис сторінки та
номера завдання (на дошці, у чернетці), яке необхідно знайти у підручнику;
- використання
алгоритму надходження завдання у підручнику: спочатку відкрити потрібну
сторінку, далі знайти потрібний номер;
|
Способи
концентрації уваги («сильні подразники»)
|
- допомога учителя
на етапі включення у роботу (наявність стимулу, мотивації);
- залучення уваги
до навчального матеріалу: малюнок на індивідуальній картці (готовий чи такий,
що необхідно розфарбувати, домалювати тощо);
|
Стиль сприймання та
рівень уявлень
|
- переважно
слуховий стиль сприймання;
- рівень уявлень на
окремі графічні елементи (написання оптично схожих букв);
завдання на
розвиток зорового сприймання;
|
Частота повторення
виконання завдання
|
- додаткові
завдання на розвиток дрібної моторики;
- повторення
завдань на закріплення навичок розв’язання математичних прикладів;
- додаткові
завдання на диференціацію букв, схожих за написанням;
- додаткові вправи
з розвитку навичок читання (знаходження знайомих літер в слові,
словосполученні);
|
Контроль та
корекція виконання завдань (виправлення помилок)
|
- завдання з
виправлення помилок на різноманітному матеріалі;
|
Способи та частота
релаксації
|
перерви
у роботі (можливість помалювати, розфарбувати тощо);
фізкультхвилинки;
|
Співпраця з
дорослими, однокласниками
Робота з практичним
психологом
|
- з метою
підвищення рівня самостійності, її заохочення, добір нескладних завдань для
самостійного виконання;
- зменшення
кількості ситуацій, у яких проявляється зайва увага до дитини з боку
дорослого;
- створення
ситуацій для прояву активності
- індивідуальне
консультування;
- розвивальне
навчання;
- психокорекцій ні
ігри на розвиток пам’яті, уваги, мислення.
|
Модифікація – скорочення змісту навчального
матеріалу та концептуальної складності навчального матеріалу, корекція завдань
та змісту, який необхідно засвоїти.
У навчальний план входить
1. Українська мова – 4 години на тиждень, 140
годин на рік.
Довгостроковою метою у вивченні рідної мови
є:
-
самостійно читати текст;
-
переказувати прочитане;
-
списувати слова, словосполучення і речення;
-
під диктовку писати слова, словосполучення і речення;
-
висловлювати власну думку;
-
доповнювати речення;
-
закінчувати(додумувати) кінець казки, оповідання.
1.
Математика – 2 години на тиждень, 70 годин на рік.
Довгостроковою метою у вивченні математики є:
-
візуально сприймати цифри та числа;
-
розрізняти математичні дії та рівності;
-
додавати та віднімати числа без переходу через десяток;
-
додавати та віднімати числа з переходом через десяток;
-
рахувати парами та не парно;
-
називати попереднє та наступне число;
-
орієнтуватися в поняттях «більше», «менше»;
-
називати компоненти дії додавання та віднімання.
2.
Я у світі – 1 година на тиждень, 35 годин на рік.
Довгостроковою метою у вивченні Я у світі є:
-
орієнтуватися в суспільстві та навколишньому середовищі;
-
мати уявлення про добу, режим дня;
-
знати про тіло та догляд за ним, особисту гігієну:
-
про світ природи, сезонні зміни,
-
про світ тварин, їх різновиди,
-
про різноманітність діяльності людей,
-
про Батьківщину, патріотизм.
4. Трудове навчання - 1 година на тиждень, 35
годин на рік.
Довгостроковою метою у вивченні Трудового
навчання є:
-
самостійно складати та різати папір;
-
працювати з різноманітним природнім матеріалом;
-
розрізняти форму, колір та властивості матеріалів;
-
працювати з пластиліном за зразком вчителя та самостійно;
Основним
завданням учителя є збагачення словникового запасу, шляхом спостереження за
природою та навколишнім середовищем.
Немає коментарів:
Дописати коментар